Du som har egen häst/ponny har möjlighet att använda Kiruna Ridklubbs anläggning. Det du behöver är ett anläggningskort. Det finns två olika typer av anläggningskort; endagskort och terminskort.

Du måste följa Kiruna Ridklubbs säkerhets– och trivselregler då du vistas på anläggningen.

Endagskort

För er som besöker anläggningen sällan eller är på besök i Kiruna finns möjligheten att lösa endagskort. Detta gäller även medlemmar från andra föreningar.

· Hästen ska vara vaccinerad (A2-influensa)

150 kr/dag (icke medlem)
100 kr/dag (medlem)

Terminskort

· Kortet följer ryttaren, inte hästen

· Avgiften är inte återbetalbar

· Hästen ska vara vaccinerad (A2-influensa)

400 kr/termin (medlem)
600kr/termin (icke medlem)

Detta får du

· Du får träna/rida i våra ridhus/på våra utebanor när de är lediga (detta kan man göra även utan anläggningskort, men kräver då bokning -och att din häst hanteras utomhus inför och efter ridning)

· Möjlighet att ställa din häst/ponny i gäststallet för att göra den iordning innan och efter ridning

· Använda spolspilta

· Använda hovslagarspilta

· Använda tvättstugan

· Använda hinder

Så här går det till

· Du skickar in din ansökan om anläggningskort via mail till kiruna.ridklubb@telia.com

· Är det första gången du ansöker om anläggningskort eller är du under 18 år vill vi träffa dig och visa dig tillrätta och samtidigt gå igenom säkerhets– och trivselregler. Är du under 18 år måste målsman delta på träffen

· Lediga tider i ridhusen ser ni under menyn för Ridhusschema.

· Lilla ridhuset kan bokas via boka.se.

· För att få uppdateringar om tillfälliga bokningar/lediga tider i stora ridhuset finns en grupp på Supertext. För att ansluta sig till den skickar ni ett mail till kiruna.ridklubb@telia.com

Bokning av ridhustider på boka.se

Bokningsregler:

Endast 5 hästar eller 6 ponny/islandshästar får vistas i ridhuset samtidigt. Glöm inte att skriva ”gruppbokning + namn + telefonnummer” och vilken typ av aktivitet du tänkt utföra.

Visa hänsyn till övriga bokande – Håll tiderna

Du får max boka upp tre timmar åt gången, max två timmar i rad. Om du som ryttare vill rida helt ensam måste detta anges i bokningen, tiden för det är max 30min.

Ej privata bokningar av ridhuset mellan kl:16:00-20:00 på vardagar -endast gruppbokningar.

Tömkörning och longering får endast ske efter samråd med samtliga ryttare i ridhuset, vi rekommenderar att du bokar privat tid för detta ändamål (dock ej under tiden för endast gruppbokningar).

Onsdagar kl. 20:00-21:30 är det hopptid. Boka med gruppbokning.

Avbokning måste ske 24 timmar innan bokad tid. 15 minuter efter bokad tid startat och person som bokat inte är där, får du ta ridhuset i anspråk. Det är obligatoriskt att plocka undan och mocka efter sig. Bokning för övrig verksamhet än häst (ex. hundträning), föreningsbokningar, eller vid längre bokningar än beskrivet ovan, ska endast bokas via kiruna.ridklubb@telia.com Anläggningen stänger kl. 19:00 på fredagar-söndagar

Välkomna!