För föräldrar/släktingar som inte är aktiva på anläggningen och inte rider på klubben, vill vi gärna tipsa om möjligheten att bli KRK Supporter.

Vi har valt det här upplägget eftersom ett fullvärdigt medlemskap innebär att nästan hela avgiften går till distriktet och ridsportförbundet vilket inte supporten gör utan det stannar i klubben.

Vår förhoppning är att många föräldrar/släktingar vill stödja sina barns fritidsintresse genom att bli KRK Supporter.

Intäkterna går till vår verksamhet för att kunna köpa in material och utrustning till hästarna.

KRK Supporter kan du inte bli om du rider aktivt, inte heller av dig som är medlemsuppstallad – då skall du vara medlem i föreningen.

Ett supporterskap kostar 100kr per kalenderår (en supporter, omfattas inte av försäkringar och får inte heller tidningen Häst & Ryttare). Observera att du som supporter saknar rösträtt på årsmöte/extra stämmor.

Om man deltar i aktiviteter eller annat skoj på Kiruna Ridklubb är det endast medlemmar som täcks av medlemsförsäkringen, övriga deltagare är med på egen risk och bör ha en egen försäkring som täcker upp för dem.

Vi bjuder alla supporters på en kopp kaffe vid köp av
fikabröd i fiket på lördagar samt en snygg pin att fästa på jackan/väskan (den får du endast som ny/förstagångs KRK Supporter).

KRK pin - hemsida