Kiruna Snöfestival 2023

❄️ Nästa vecka händer det! Kiruna Snöfestival 2023! ❄️

Kiruna Ridklubb ska i år igen vara med och ha gratis ponnyridning för alla barn som besöker festivalen på lördag den 28/1. Detta tack vare Alteco System AB, Lyftnord, North 68 Consulting AB och Actas.

Till detta behöver vi din hjälp!

Är du över 12 år och intresserad av att hjälpa till, även vuxna behövs, så anmäl ditt intresse på listan som finns på anslagstavlan i Klubbis.

Den hjälp som behövs är följande:

❄️ Iordningställande av hästar i stallet på morgonen

❄️ Ridning upp till snöfestival området (för att få rida ska du behärska alla gångarter)

❄️ Ledare för hästarna på området

❄️ Ridning ner till stallet från området (för att få rida ska du behärska alla gångarter)

❄️ Iordningställande efter barnridningen

Har du frågor och funderingar om du kan vara med, skriv ett mail till styrelsen.krk@outlook.com eller fråga någon av oss i stallgången.

Ridningen kommer ske under dagen, mer exakta arbetstider kommer närmare. Om du har någon speciell tid som passar dig bättre, skriv även det i samband med att du anmäler dig.