Hästens Dag och Klubbtävlingar

Den 27 maj planerar vi att genomföra en dag fullspäckad med roliga aktiviteter i stallet

Allt från olika typer av stafetter till skattjakt, häst-quiz och käpphästhoppning. Det finns även möjlighet till att prova på att rida både för barn och vuxna.

Vår förhoppning är att kunna samla alla våra medlemmar, hästintresserade och utomstående för en rolig dag tillsammans med hästen i fokus. Under dagen kommer vi att bjuda på hamburgare samt att vårt fik kommer stå öppet för alla fikasugna.

Kom och spendera en dag tillsammans med oss på Kiruna Ridklubb där du får lära känna både våra ridskolehästar samt oss medlemmar!

Den 27 och 28 maj kommer vi genomföra klubbtävlingar i både hoppning och dressyr

Dressyren kommer äga rum under lördag em. med första start ca 15:30. Hoppningen genomför vi på söndagen med första start ca 10:00. Anmälningslistor finns i klubbrummet.

Våra förhoppningar är att kunna genomföra tävlingarna utomhus på våra fina ridbanor.

Om du vill anmäla dig till tävlingarna på en av våra ridskolehästar så prata med din ridinstruktör/ridlärare för att få hjälp med val av lämplig häst samt klass.
Sista anmälningsdag är onsdag den 24/5 kl: 21:00. Startlistor, funktionärslistor samt mer info kommer dagen därpå.

För att detta ska bli en lyckad helg så krävs det hjälp från duktiga ideella krafter! Kanske just du kan hjälpa till med att baka, servering i fiket eller bara finnas till i stallet för dom mindre erfarna ryttarna och deras tävlingsponny/häst?

Hör då gärna av dig till mig!
Självklart är ni även välkomna att kontakta mig om ni har några andra funderingar kring Hästens Dag eller klubbtävlingarna.

Väl mött!

Kontaktperson: Amanda Fagervall, 070 – 277 58 52