Vid normal lektionsverksamhet gäller dessa ridhusscheman. Under exempelvis sommar-, jul- och påsklov gäller andra tider i ridhusen.

På anslagstavlan utanför stora ridhuset finns anslag med övriga ridhusbokningar.

Under teorilektioner eller uteridning kan ridhusen vara lediga. Kontrollera med respektive instruktör innan eller läs på grupplistorna utanför sadelkammaren.

Aviseringar om tillfälliga bokningar/lediga tider kan även fås via en sms-grupp på Supertext. För att anslutas till den gruppen skicka ett mail till administrator@kirunaridklubb.se

Ridlektioner och övrig verksamhet via Kiruna Ridklubb har företräde till ridhusen.

Bokning av ridhustider på boka.se

Bokningsregler:

Endast 5 hästar eller 6 ponny/islandshästar får vistas i ridhuset samtidigt. Glöm inte att skriva ”gruppbokning + namn + telefonnummer” och vilken typ av aktivitet du tänkt utföra.

Visa hänsyn till övriga bokande – Håll tiderna

Du får max boka upp tre timmar åt gången, max två timmar i rad. Om du som ryttare vill rida helt ensam måste detta anges i bokningen, tiden för det är max 30min.

Ej privata bokningar av ridhuset mellan kl:16:00-20:00 på vardagar -endast gruppbokningar.

Tömkörning och longering får endast ske efter samråd med samtliga ryttare i ridhuset, vi rekommenderar att du bokar privat tid för detta ändamål (dock ej under tiden för endast gruppbokningar).

Onsdagar kl. 20:00-21:30 är det hopptid. Boka med gruppbokning.

Avbokning måste ske 24 timmar innan bokad tid. 15 minuter efter bokad tid startat och person som bokat inte är där, får du ta ridhuset i anspråk. Det är obligatoriskt att plocka undan och mocka efter sig. Bokning för övrig verksamhet än häst (ex. hundträning), föreningsbokningar, eller vid längre bokningar än beskrivet ovan, ska endast bokas via kiruna.ridklubb@telia.com Anläggningen stänger kl. 19:00 på fredagar-söndagar

Välkomna!